XXIV krakowska konferencja Nowoczesne prawo autorskie
Od 2000 roku w Krakowie spotykają się tu przedstawiciele wydawnictw, agencji reklamowych, instytucji publicznych, uniwersytetów, kancelarii i biur prawnych oraz mediów, by wspólnie dyskutować o palących problemach prawa autorskiego w Polsce i na świecie. Regularnie występowali tu czołowi polscy eksperci prawa własności intelektualnej, tacy jak prof. prof. Janusz Barta, prof. Ryszard Markiewicz czy dr Marek Bukowski. Dlatego też zaproszenie na to wydarzenie traktuję jako wielkie wyróżnienie i wyraz uznania dla mojego dorobku naukowego.
Trzeciego dnia konferencji poprowadziłam całodniowy panel pt. „Media społecznościowe i twórczość internetowa”, na którym przedstawiłam zagadnienia dotyczące:
- naruszania praw autorskich przy prowadzeniu profili społecznościowych,
- ryzyk prawnych używania sztucznej inteligencji w social mediach oraz
- problematyki komercyjnego wykorzystywania memów internetowych przy promocji swojego biznesu.
To tematy, które na co dzień poruszam w prowadzonych przeze mnie szkoleniach – chociaż zwykle skupiam się na praktycznych aspektach tematu, upraszczam i nie wchodzę w zawiłości prawne. Tym razem nie musiałam się ograniczać, mogłam podejść do sprawy naukowo i zaprezentować wynik moich badań naukowych na tych polach, poddając je pod żywiołowe dyskusje zgromadzonej publiczności.
Plan panelu „Media społecznościowe i twórczość internetowa” przedstawiał się następująco:
1. AI w social mediach
- AI Act a oznaczanie treści wygenerowanych – jak aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję zmieniają się pod wpływem nowego prawa europejskiego
- Czy można karmić AI treściami użytkowników Instagrama i Facebooka – analiza projektu „SI w Meta” Marka Zuckerberga
- Amerykańskie sprawy sądowe przeciwko sztucznej inteligencji – czy użytkownicy aplikacji pozywanych firm powinni się martwić
- Generatory głosu AI – czy klonowanie głosów znanych osób jest legalne?
2. Prawo autorskie w social mediach
- „Licencja na udostępnianie”, czyli prawnoautorskie problemy używania cudzych utworów w social mediach (reposty, remiksy, duety, stitche)
- Definicja komercyjnego wykorzystania utworu a prawo polskie
- Dopuszczalne granice cytowania w materiałach publikowanych w mediach społecznościowych – czy możemy już mówić o „prawach gatunku twórczości internetowej”?
3. Memiarze kontra prawo
- Mem internetowy jako utwór chroniony prawem autorskim
- Problemy związane z marketingowym wykorzystywaniem memów internetowych
- Prawne konsekwencje internetowej popularności – jaki jest zakres ochrony wizerunku i prywatności influencerów i twórców internetowych?
Ty też zaproś mnie:
dr Karina Kunc-Urbańczyk
prawniczka, specjalistka od legalnego social media marketingu. Udowodnię Ci, że prawo nie musi być ani trudne, ani nudne!
do podcastu, webinaru, live’a
Załatw swoim odbiorcom dodatkową wartość w postaci rozmowy z ekspertką. Chętnie pogadam o prawniczych bolączkach Twojej branży, pożartuję i odpowiem na pytania słuchaczy.
na konferencję albo szkolenie
Chętnie dorzucę prawniczy komentarz do Twojej konferencji lub webinaru. Rozwieję wątpliwości dotyczące danego problemu i przedstawię przydatne wskazówki, a przy tym zagwarantuję przyjazną atmosferę!
do kursu lub książki
Spraw, by Twoje dzieło wyczerpująco przedstawiało poruszony temat – wzbogać je o część prawną mojego autorstwa. Przy takiej współpracy możesz tylko zyskać!