Prawo wita na blogu!
Tekst wprowadzający
Social media zgodne z prawem – czego możesz się tu spodziewać
W SKRÓCIE: „Social media zgodne z prawem” to nazwa zbiorczej kategorii wpisów, w których będę poruszać temat legalnego korzystania z poszczególnych portali społecznościowych. Każdy portal ma swoją specyfikę, odmienne regulaminy i inne podejście do kwestii prawnych. Sprawdź, co planuję i w jaki sposób mogą Ci pomóc poruszane tu sprawy.
Być może na ten moment nie mam tu wiele wpisów, ale nie daj się zwieść – to bardzo szeroki temat i będę miała tu wiele do napisania! Po prostu na razie dopiero zaczynam (strona ruszyła w grudniu 2020), więc postanowiłam skupić się na razie na podstawach – a raczej na podstawach podstaw, czyli ogólnych zasadach, rządzących prawem autorskim w Internecie. Bez tego bardzo trudno byłoby nam w ogóle rozmawiać o szczegółowych problemach z prawem autorskim, jakie mogą pojawiać się przy korzystaniu z fejsa, YT czy instagramowych relacji.
Pamiętaj!
Właśnie trwa szybki kurs Internetowego Prawa Autorskiego. Co tydzień kolejna lekcja. Najwyższy czas zrozumieć, o co w ogóle chodzi w tym całym prawie autorskim. Kliknij, żeby zobaczyć plan lekcji.
A w ramach „Social mediów zgodnych z prawem” już za niedługo pojawi się kilka przydatnych porad, które pozwolą Ci uniknąć problemów prawnych, kar finansowych oraz banów.
Dla kogo są „Social media zgodne z prawem”?
- Jeśli masz konto na jednym z popularnych portali społecznościowych – Facebook, Youtube, Instagram, Pinterest, Twitter…
- jeśli aktywnie działasz w social mediach – publikujesz własne treści, udostępniasz cudze wpisy, zdarza Ci się wrzucać print screeny i kopiować linki…
- Jeśli prowadzisz działania marketingowe w świecie online – bez względu na to, czy chcesz wypromować własny blog, budujesz markę osobistą, masz działalność gospodarczą, czy dopiero planujesz rozkręcić własny biznes…
Ważne, że chcesz wiedzieć, jak robić to legalnie, żeby nie narobić sobie problemów. Dokładnie tego dowiesz się w każdym kolejnym wpisie z tej kategorii.
A o czym poczytasz tu w pierwszej kolejności?
Czy facebookowy fanpage musi mieć politykę prywatności?
Czy początkujący influencer musi mieć regulamin świadczenia usługi?
Jak legalnie udostępniać cudze treści.
Czy możesz legalnie opublikować print screena cudzego tekstu?
Czy prawo autorskie działa na YouTubie – i dlaczego niekoniecznie.
… i wiele, wiele innych ciekawych tematów i problemów prawnych, które czyhają na Ciebie każdego dnia w twardym świecie social mediów.
Dalej nie ma tego, czego szukasz?
Jeśli wciąż nie mam tu tego, czego szukasz właśnie Ty, to może… zaproponuj mi nowy temat? Nie udzielam indywidualnych porad prawnych, ale chętnie napiszę o ciekawych uniwersalnych problemach, które zainteresują innych czytelników. Zgłoś własną propozycję TUTAJ
Masz ciekawy pomysł na wpis? Znasz ciekawy temat, o którym powinnam napisać? Pisz śmiało, skorzystaj ze specjalnego formularza – link tutaj!

Karina Kunc-Urbańczyk
Doktor nauk prawnych. Specjalistka w dziedzinie praw autorskich. Dydaktyk z zamiłowania. Pasjonatka nowych technologii i social mediów. Kobieta, która bez przynudzania nauczy Cię, jak tworzyć w sieci legalnie i bez narażania się na problemy prawne. Podobał Ci się tekst? Nie chcesz przegapić innych ciekawych porad? A może wciąż masz pytania albo wątpliwości? Zajrzyj na fanpage PrawoWita i pisz śmiało!


Ta wiedza jest dla Ciebie
Wiedza za darmo
002: Czy prawo autorskie działa w Internecie – i dlaczego tak słabo
Sprawdź, jakie masz szansę, że ktoś NAPRAWDĘ pozwie Cię o naruszenie prawa autorskiego. Poznaj powody, dla których rzadko słyszy się o sprawach o naruszenie praw autorskich w social mediach. I upewnij się, czy możesz już spać spokojnie, jeśli do tej pory nikt się Twoimi nie do końca legalnymi działaniami nie przejmował.
#001 PrawoWita: Wylicz, ile będzie Cię kosztować naruszenie praw autorskich
Czy łamanie praw autorskich się opłaca? Sprawdź wszystkie koszty takich działań i oceń to!

0 komentarzy